Από τον Νίκο Μουρατίδη
Τυπικός σκορπιός. Σέξι και αινιγματικός. Ένας γοητευτικός αλήτης με δεκάδες ταινίες και εκατοντάδες σχέσεις.
Ο Alain Delon γεννήθηκε στις 8 Νοεμβρίου του 1935, και είχε πολύ δυσάρεστα παιδικά χρόνια. Οι γονείς του χώρισαν όταν ήταν πολύ μικρός και μεγάλωσε σε θετή οικογένεια. Σαν παιδί ήταν πολύ ζωηρό και αποβλήθηκε από πολλά σχολεία. Στα 17 του χρόνια μπήκε στο Γαλλικό ναυτικό, έγινε καταδρομέας, υπηρέτησε στην Ινδοκίνα, αλλά τελικά παράτησε το στρατό και αφού δοκίμασε την τύχη του σε διάφορες δουλειές του ποδαριού, κατέληξε σερβιτόρος. Έτσι τον ανακάλυψαν κάποιοι παράγοντες και τον έβαλαν στους καλλιτεχνικούς κύκλους.
Tο 1958 πήρε τον πρώτο του αξιόλογο ρόλο στην ταινία “Christine”. Εκεί γνώρισε την μεγάλη σταρ του Ευρωπαϊκού κινηματογράφου Romy Schneider και με τον τρόπο του, την έκανε να τον ερωτευτεί παράφορα. Ήταν αρραβωνιασμένοι πέντε χρόνια και η Schneider τον επέβαλε παντού. Σε παρέες, σε σκηνοθέτες και σε κινηματογραφικούς παραγωγούς.

Alain Delon και Romy Schneider στην ταινία “La piscine”
Σε λίγο καιρό ο Delon έπαιζε πρωταγωνιστικούς ρόλους και άφησε διεθνή στίγμα με ταινίες όπως για παράδειγμα το “Rocco and his Brothers” (1960) του Luchino Visconti με την Κατίνα Παξινού να κάνει την μάνα του. Την ίδια χρονιά έκανε και το “Purple Noon” (1960) του Rene Clement. To 1961 με την ταινία «Γυμνοί στον ήλιο» (Plein Soleil), παίζοντας τον Tom Ripley, έναν ψυχικά διαταραγμένο αλλά αγγελικά γοητευτικό εγκληματία. Έτσι βρήκε την ταυτότητα του σαν ηθοποιός. Όλοι οι μεγάλοι σκηνοθέτες τον ήθελαν πια.
Στα γυρίσματα του “Rocco e i suoi fratelli”. Ο Luchino Visconti του είχε μεγάλη… αδυναμία! Λένε ότι ήταν απίστευτα ερωτευμένος μαζί του αλλά κανείς δεν ξέρει αν υπήρξε και κάτι περισσότερο μεταξύ τους.

Με την Κατίνα Παξινού στην πρεμιέρα της ταινίας “Ο Ρόκκο και τ’ αδέλφια του”. Η μεγάλη Ελληνίδα ηθοποιός έπαιζε την μάνα του.
Ακολούθησε το The Eclipse το 1962 του Michelangelo Antonioni και το Il Gattopardo του Visconti καθώς και το “Melodie en Sous–Sol” (1963) με συμπρωταγωνιστή τον μεγάλο Jean Gabin.
Στα μέσα της δεκαετίας του ’70, η καριέρα του άρχισε να φθίνει κυρίως λόγω της ανάμειξης του ονόματός του σε υποθέσεις πορνείας, απάτης, ακόμα και φόνου, αλλά και λόγω της συμπάθειας που επέδειξε προς ακροδεξιές πολιτικές πεποιθήσεις. Τελικά αθωώθηκε για όλες τις κατηγορίες, όμως το προφίλ του είχε τραυματιστεί σχεδόν ανεπανόρθωτα. Όσο για τις ταινίες του η μία χειρότερη απ’ την άλλη. Από τους μεγάλους σκηνοθέτες έφτασε στο σημείο να κάνει ταινίες του “φτηνού” εμπορικού κινηματογράφου, χωρίς καμία καλλιτεχνική αξία.
Ο πιο αινιγματικός Γάλλος ηθοποιός που παρ΄όλη την εκρηκτική και σχεδόν εχθρική στάση που είχε με τα media και το κοινό, είχε φανατικούς θαυμαστές.

Με την Monica Vitti στο αριστούργημα του Michelangelo Antonioni, “L‘eclipse” (1962)
Η κόντρα του με το φεστιβάλ των Καννών
Μπορεί ο Alain Delon να τιμήθηκε το 1995 με τη Χρυσή Άρκτο του Φεστιβάλ Βερολίνου για την συνολική προσφορά του στον Κινηματογράφο, αλλά με το Φεστιβάλ των Καννών είναι μνημειώδης η κόντρα του. Το 1984 κατηγόρησε το Φεστιβάλ αλλά και τον Υπουργό Πολιτισμού, ότι εντέχνως άφησαν εκτός φεστιβάλ μια ταινία του, εξαιτίας των ακροδεξιών του πεποιθήσεων. Δεν ξαναπήγε στις Κάννες. Όταν το 1997 δεν προσκλήθηκε για τα 50 χρόνια του φεστιβάλ, είπε – έξαλλος – ότι δεν θα ξαναπατούσε ποτέ τα σκαλιά του Palais. Το 2007 όμως, έπειτα από επίσημη πρόσκληση στους εορτασμούς για τα 60 χρόνια του φεστιβάλ, άλλαξε γνώμη λέγοντας: “Είμαι ευτυχής που ανεβαίνω ξανά αυτά τα θρυλικά σκαλιά έπειτα από μεγάλη απουσία”.
Με την Brigitte Bardot την εποχή που τους κυνηγούσαν όλοι οι paparazzi

Παιχνίδια με τον γιο του Anthony (1965)

Υπήρξε εξαιρετικά έξυπνος και ίδρυσε μια εταιρία εμπορίας ακριβών προϊόντων με την επωνυμία του, όπως αρώματα, δερμάτινα είδη, με αποτέλεσμα να φτιάξει μια μεγάλη περιουσία.
Με την Τζένη Καρέζη όταν ο Alain Delon και ο Luchino Visconti είχαν έρθει μαζί στην Αθήνα.

‘Όπως και να ήταν ο φακός τον λάτρευε.
ΠΗΓΗ: nikosonline