Latest News

Προσέχουμε περισσότερο για να αποφύγουμε τα χειρότερα.

Είμαστε στα τέλη  του φθινοπώρου, ο καιρός αλλάζει και οι βροχές είναι πια σύνηθες φαινόμενο. Προφανώς η οδική μας συμπεριφορά είναι διαφορετική και ιδιαίτερη ή έτσι πρέπει να είναι για να είμαστε πιο ασφαλείς οδηγώντας στη βροχή.

Ποιες είναι οι παγίδες και οι κίνδυνοι  στους ελληνικούς δρόμους που είναι δυστυχώς γεμάτοι κακοτεχνίες;  Για αυτό  δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα, όπως και για τις περίφημες ‘’λακούβες’’. Μπορούμε όμως να δούμε μερικά απλά θεματάκια σε σχέση με το αυτοκίνητο μας και την οδηγική συμπεριφορά μας.

Υαλοκαθαριστήρες

Τσεκάρουμε την κατάσταση των υαλοκαθαριστήρων μπρος-πίσω. Είναι η πρώτη απαραίτητη κίνηση μιας και η βροχή περιορίζει την ορατότητα, συν το γεγονός ότι και τα προπορευόμενα οχήματα ‘’πετάνε’’ επιπλέον νερό δυσκολεύοντας ακόμη περισσότερο την ορατότητα μας. Αν μάλιστα σκεφτούμε ότι και η νύχτα μεγαλώνει και αν οδηγούμε νυχτερινές ώρες με βροχή, δεν παίζουμε με τον σωστή ορατότητα μας. Για αυτό είναι απαραίτητη η καλή κατάσταση των υαλοκαθαριστήρων.

Τα τζάμια θολώνουν.

Δεν χρειάζεται ανάλυση το φαινόμενο. Για αυτό καθαρίζουμε πιο τακτικά τις γυάλινες επιφάνειες και δεν περιμένουμε να βρέχει με τις ώρες για να κάνουμε κάτι. Ένα πανάκι είναι πολύ χρήσιμο ως αξεσουάρ και εννοείται, ότι αν το θόλωμα μας βρει εν κινήσει, σταματάμε στην άκρη του δρόμου για να τα καθαρίσουμε. Είναι γνωστό επίσης ότι η σωστή χρήση του κλιματιστικού βοηθάει στο καθάρισμα των τζαμιών.

Προσέχουμε τις αποστάσεις

Ο βρεγμένος δρόμος αυξάνει την απόσταση φρεναρίσματος. Λογικό διότι τα ελαστικά γλιστράνε μιας και το οδόστρωμα (άσφαλτος ή χώμα) γίνεται  πιο ολισθηρό. Αν βάλουμε στην εξίσωση και την χαμηλότερη ορατότητα, καταλαβαίνει κανείς ότι είναι αναγκαίο και σημαντικό να προσαρμόσουμε ανάλογα και την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Αν συγκρίνουμε για παράδειγμα την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα όταν βρέχει, πρέπει να είναι η διπλάσια σε σχέση με το στεγνό οδόστρωμα.

Φώτα

Τα λεγόμενα φώτα στάσης πολλές φορές δεν αρκούν σε μια δυνατή νεροποντή. Για αυτό επιλέγουμε προληπτικά από τις πρώτες σταγόνες της βροχής τη μεσαία σκάλα. Και εμείς βλέπουμε καλύτερα (είπαμε νυχτώνει και πιο νωρίς ) και μας βλέπουν και οι άλλοι καλύτερα.

Προσοχή !!!

Το ξαναλέμε γιατί όλοι γνωρίζουμε  τις κακοτεχνίες των Ελληνικών δρόμων, ακόμη και την κακή ποιότητα της ασφάλτου. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα μεταξύ των άλλων, να παρεμβάλλεται μπόλικο νερό ανάμεσα στο πέλμα των ελαστικών και του οδοστρώματος, έτσι ώστε να είναι πολύ πιθανό να χάσουμε (έστω και στιγμιαία) τον έλεγχο της οδήγησης. Ξέχωρα από τις χαμηλότερες ταχύτητες που πρέπει να κινούμαστε (ιδιαίτερα σε δρόμους που δεν γνωρίζουμε), αν αιφνιδιαστούμε από μια τέτοια κατάσταση: Κρατάμε το τιμόνι σταθερό και ελαττώνουμε ακόμη περισσότερο ταχύτητα, παίρνοντας  το πόδι από το γκάζι.

Μετάβαση στο περιεχόμενο