Οι έρευνες που δημοσιεύονται μόνο ενθαρρυντικές δεν είναι για την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων, ακόμη και σε σχέση με τα μόλις προηγούμενα χρόνια, αλλά και την προ covid περίοδο.
Συγκεκριμένα η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το εργαστήριο Eltrun του Οικονομικού Πανεπιστημίου το διάστημα 14-16 Νοεμβρίου σε δείγμα 1.150 καταναλωτών, δείχνει τα εξής:
To 71% των καταναλωτών, δηλώνουν ότι οι δαπάνες τους θα είναι μειωμένες.
Το 22% πιστεύουν ότι θα είναι οι ίδιες με προηγούμενες χρονιές.
Μόλις το 8% θεωρεί ότι θα είναι αυξημένες.
Σε αναγωγή τζίρου, εκτιμάται ότι η μείωση θα είναι μεγαλύτερη από το 1/3 της προηγούμενης χρονιάς.
Κατά μέσο όρο οι καταναλωτές θα δαπανήσουν :
52% θα δαπανήσει λιγότερο από 100 ευρώ τα φετινά Χριστούγεννα.
15% δεν θα χαλάσει καθόλου χρήματα – 19% μέχρι 50 ευρώ – 25% έως 100 ευρώ.
23% από 101 έως 200 ευρώ –
14% από 200 έως 500 ευρώ
4% πάνω από 500 ευρώ.
15% δηλώνει ότι προτιμάει το ηλεκτρονικό εμπόριο (έναντι 16% το 2021 -e shop).
65% παραμένει ”πιστό” σε αγορές από φυσικά καταστήματα,
20% δεν θα αγοράσει τίποτα.
Τα συμπεράσματα είναι προφανή:
Μικρό το καλάθι των προσδοκιών για τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο, λόγω των αυξήσεων, του κόστους ενέργειας και του συρρικνωμένου εισοδήματος των πολιτών.