Latest News

Οι έρευνες που δημοσιεύονται μόνο ενθαρρυντικές δεν είναι για την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων, ακόμη και σε σχέση με τα μόλις προηγούμενα χρόνια, αλλά και την προ covid περίοδο.

Συγκεκριμένα η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το εργαστήριο Eltrun του Οικονομικού Πανεπιστημίου το διάστημα 14-16 Νοεμβρίου σε δείγμα 1.150 καταναλωτών, δείχνει τα εξής:

To  71% των καταναλωτών, δηλώνουν ότι οι δαπάνες τους θα είναι μειωμένες.

Το 22% πιστεύουν ότι θα είναι οι ίδιες με προηγούμενες χρονιές.

Μόλις το 8% θεωρεί  ότι θα είναι αυξημένες.

Σε αναγωγή τζίρου, εκτιμάται ότι η μείωση θα είναι μεγαλύτερη από το 1/3 της προηγούμενης χρονιάς.

Κατά μέσο όρο οι καταναλωτές θα δαπανήσουν :

52% θα δαπανήσει λιγότερο από 100 ευρώ τα φετινά Χριστούγεννα.

15% δεν θα χαλάσει καθόλου χρήματα – 19% μέχρι 50 ευρώ – 25% έως 100 ευρώ.

23% από 101 έως 200 ευρώ –

14% από 200 έως 500 ευρώ

4% πάνω από 500 ευρώ.

15% δηλώνει ότι προτιμάει το ηλεκτρονικό εμπόριο  (έναντι 16% το 2021 -e shop).

65% παραμένει ”πιστό” σε αγορές από φυσικά καταστήματα,

20% δεν θα αγοράσει τίποτα.

Τα συμπεράσματα είναι προφανή:

Μικρό το καλάθι των προσδοκιών για τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο, λόγω των αυξήσεων, του κόστους ενέργειας και του συρρικνωμένου εισοδήματος των πολιτών.

Μετάβαση στο περιεχόμενο